تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

ارائه دهنده مطالب علمی در زمینه تمامی رشته های دانشگاهی بهمراه مطالب سرگرم کننده و مفید


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 152
  • بازدید دیروز : 219
  • بازدید کل : 1899047

تولید انرژی از علف‌های هرز در ایرلند


تولید انرژی از علف‌های هرز در ایرلند

 
برترین ها: انرژی‌های فسیلی تجدید ناپذیر، در حال تمام شدن هست و هزینه استخراجان ها و معضلات زیست محیطی روز افزونشان، مشکلاتی را برای دارنده گانف صادر کنندگان و مصرف کنندگان این نوع انرژی‌های آلاینده، ایجاد کرده است. بسیاری از کشورهای جهان، به سمت سوخت‌های پاک رفته‌اند که علاوه بر آثار زیست محیطی کم، تجدید پذیر و ارزان هستند. یکی از این روش‌ها، استفاده آر انرژی خورشیدی برای گرمایش و سرمایش و حتی استفاده از گیاهان، در تولید انرژی هست.

تولید انرژی از علف‌های هرز در ایرلند

تولید سوخت پاک از گیاهان، یکی از مهم‌ترین موضوعات در توسعه پایدار و انرژی‌های تجدید پذیر هست که کشورهای شمال اروپاف توجه ویژه ای به ان دارند. ایرلند، در غربی‌ترین نقطه اروپا، به دلیل دشت‌های وسیع و آب و هوای مستعد برای کشاورزی، در زمینه تولید سوخت‌های پاک، فعالیت‌های زیادی انجام داده است. اخیراً، پروژه تولید انرژی از محصول میسکانتوس در دوبلین، به عنوان روشی برای تولید انرژی پاک، در دستور کار قرار گرفته است. یورونیوز گزارش داد، زمینی بایر، بی بنیه، غیر قابل کشت در نزدیکی سواحل رودخانه بارو در ایرلند می‌تواند راهگشای یک انقلاب دیگر در زمینه انرژی برای دانشمندان در پروژه تحقیق اروپایی باشد.

جان فینان، پژوهشگر محصولات در این مورد می‌گوید: «محصول میسکانتوس می‌تواند انتخاب خوبی به عنوان یک محصول انرژی زا باشد زیرا نه تنها به عنوان یک زیست توده، بازده بالایی دارد بلکه دارای ساز و کاری است که بر اساس آن در شیوه استفاده‌اش از آب و مواد مغذی بسیار مقتصد است. در نتیجه حجم بالایی از محصولات زیست توده ای یا انرژی را با مصرف مقدار کمی از انرژی تولید می‌کند.»

محصولاتی همچون میسکانتوس در زمین‌های حاشیه ای بسیار خوب رشد می‌کنند. در عمل آن‌ها به قدری خوب رشد می‌کنند که رشد و تولید آن‌ها حتی از محصولات مشابه در زمین‌های خوب کشاورزی هم بیشتر و بالاتر است. میسکانتوس، علف‌های بومی مناطق نیمه استوایی هستند که در مناطق اروپایی با آب و هوای مرطوب، با مشکل رو برو می‌شود. دانشمندان فعالیت فتوسنتز میسکانتوس را مشاهده کردند تا شرایط محیط ایده آل برای رشد زیست توده را ارزیابی کنند. با این حال اصل میسکانتوس بیشتر به آسیا و آفریقا بر می‌گردد و کشت آن در اروپا با چندین چالش آب و هوایی روبرو است.

البته ایرلند، برای حل این معضل، راه حل‌هایی پیدا کرده است. دکتر مانفرد کلاس، زیست شناس مولکولی گیاهان و فیزیولوژیست می‌گوید: «شرایط سرد در دوران بهار و پائیز بویژه در قسمت‌های شمالی اروپا می‌تواند فرایند فتوسنتز را محدود کند. به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم تا نمونه‌های ژنتیکی مشابه بیابیم که می‌توانند فتوسنتز بهتری را در این شرایط انجام دهند.»

تولید انرژی از علف‌های هرز در ایرلند

نیتروژن مایع نیز بخشی از این جستجو برای یافتن کارآمدترین انرژی علفی است. دانشمندان از نیتروژن مایع برای مطالعه رازهای ژنتیکی انواع مختلف علف‌ها و برای تشخیص علف‌هایی که با هوای نامتعادل، سیلاب‌ها و خشکسالی سازگارتر هستند، استفاده می‌کنند.

تیبو میشل، فن شناس زیستی می‌گوید: «ما گیاهان را آسیاب می‌کنیم. سپس با استفاده کلروفرم دست به استخراج دیان ای می‌زنیم. در نتیجه از یک طرف ما همهٔ بافت و پروتئین گیاه را خواهیم داشت و از طرف دیگر دیان ای مولکولی آن را خوهیم داشت. سپس ما با استفاده از این مولکول‌ها می‌توانیم کدهای دیان ای را که حروف کوچک تشکیل دهنده دیان ای هستند، مطالعه کنیم. این امر اجازه می‌دهد که ما گیاهانی را که برایمان جالب هستند، انتخاب کنیم.»

تولید انرژی از علف‌های هرز در ایرلند

به گفته دانشمندان هدف نهایی، تهیه الگوهای محصولی روشنی است که به کشاورزان اروپایی کمک می‌کند تا این علف‌ها را به شیوه ای قابل رقابت به بازار انرژی، بویژه بازار سیستم‌های گرم کننده، ارائه کنند. سوزان بارِت، دانشمند گیاهان و هماهنگ کننده پروژه گراس مارجینز می‌گوید: «ما برای کشاورزی کاربردی و شیوه‌های کشت علف‌های زیست-توده ای بهینه سازی کردیم. ما همچنین روشی را برای خشک کردن این علف‌های زیست-توده ای به شیوه ای مؤثر ایجاد کردیم، امری که خود مشکلی بزرگ در خط تولید بود.»

در حالی که انتظار برای تبدیل این علف‌ها به یک راه حل واقعی تولید انرژی ادامه دارد داشمندان همچنین به ارزش افزوده ای که معتقدند به دست آورده‌اند، اشاره می‌کنند. این گونه از علف‌های هرز حجم زیادی از دی اکسید کربن را در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی جذب می‌کنند. مایکل جونز، استاد فیزیولوژی گیاهان در کالج ترینیتی دوبلین می‌گوید: «یکی از اتفاقاتی که در هنگام رشد این گیاهان می‌افتد این است که آن‌ها ذخیره ای از کربن بر روی زمین می‌سازند. این شیوه ای برای جداسازی کربنی است که از فضا می‌آید.»

تولید انرژی از علف‌های هرز در ایرلند

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره این پروزه در ایرلند، به نشانی http://grassmargins.com مراجعه نمایید. از طریق این پرتال، می‌توانید با کارشناسانی که در این گزارش به ان ها اشاره شد در ارتباط بوده و اطلاعات تکمیلی کسب کنید.

تولید انرژی از علف‌های هرز در ایرلند
(ایندکس پرتال پروژه گراس مارجین)

تولید انرژی از علف هرز، سابقه ای در کشورهای مختلف جهان دارد. زیست توده یا بیومس (Biomass) یک منبع تجدید پذیر انرژی است که از مواد زیستی به دست می‌آید. مواد زیستی شامل موجودات زنده یا بقایای آن‌ها است. نمونه این مواد، چوب، زباله و الکل هستند. زیست توده معمولاً شامل بقایای گیاهی است که برای تولید الکتریسیته یا گرما به کار می‌رود. برای مثال بقایای درختان جنگلی، مواد هرس شده از گیاهان و خرده‌های چوب می‌توانند به عنوان زیست توده به کار گرفته شوند. زیست توده به مواد گیاهی یا حیوانی که برای تولید الیاف و مواد شیمیایی به کار می‌روند نیز اطلاق می‌گردد.

زیست توده شامل زباله‌های زیستی قابل سوزاندن هم می‌شود، اما شامل مواد زیستی مانند سوخت فسیلی که طی فرایندهای زمین شناسی تغییر شکل یافته‌اند، مانند زغال سنگ یا نفت نمی‌شود. اگرچه سوخت‌های فسیلی ریشه در زیست توده‌های موجود در زمان بسیار قدیم دارند، به دلیل اینکه کربن موجود در آن‌ها از چرخه زیستی طبیعت خارج شده است و سوزاندن آن‌ها تعادل دی اکسید کربن موجود در جو را به هم می‌زند، عنوان زیست توده به آن‌ها اطلاق نمی‌گردد.

در واقع بیومس منبع عمده تولید انرژی در تاریخ تمدن بشر بوده است. هیزم شناخته شده ترین و متداول‌ترین نوع سوخت بیومس است. در هندوستان و کشورهای دیگر و برخی روستاهای ایران از فضولات گاو برای تولید سوخت و حرارت استفاده می‌شود. ) همچنین بقایای گیاهی (علف هرز) در شمال ایران در بعضی از مناطق روستایی «استان مازندران» به عنوان سوخت استفاده می‌شود.

در کشورهای شمال اروپا از جمله اسکاتلند پیت که نوعی مواد گیاهی فشرده است فراوان است و برای سوخت حرارتی و آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر هنوز بیش از 1 میلیارد نفر از مردم جهان چوب را به عنوان منبع عمده سوخت برای تولید گرما و آشپزی مصرف می‌کنند. منابع عمده سوخت بیومس عبارت‌اند از محصولات جنگلی محصولات کشاورزی و ضایعات قابل سوختن شهری.

تولید انرژی از علف‌های هرز در ایرلند
(گزارش خبرگزاری مهر درباره تولید برق از علف هرز-1393)

استحصال انرژی از منابع زیستی، ارزان‌ترین راهکار بین روش‌های مذکور بوده و به کمترین سرمایه اولیه نیاز داشته و هزینه نگهداری آن تقریباً صفر است. منابع زیست توده شامل پوشش‌های گیاهی، باقی مانده محصولات کشاورزی، مدفوع حیواناتی چون گاو، زباله‌های آشپزخانه و گیاهان آبزی می‌باشند که همگی آن‌ها به وفور در طبیعت یافت شده و در تمام طول سال نیز در دسترس‌اند. ساخت دستگاهی برای کشت زیست توده نیز با حدود ۲۰۰ دلار هزینه میسر است.

در یک سال بارانی، علف‌های هرز در همه جا رشد می‌کنند؛ در کنار جاده‌ها، داخل مزارع، باغ‌ها و... برخی افراد علاقه ای به این علف‌ها ندارند و آن‌ها را کنده و دور می‌اندازند، برخی کشاورزان نیز از سمومی برای از بین بردن این علف‌ها استفاده می‌کنند. در این شرایط شما می‌توانید علف‌های دور ریخته شده را جمع آوری کرده و مراحل گرفتن سوخت و انرژی از آن‌ها را شروع کنید.

تولید انرژی از علف‌های هرز در ایرلند
(منبع کشت بی هوازی، نگهداری و تعمیرات بسیار ناچیزی نیاز دارد)

سؤال ابتدایی این است که به چه روشی می‌توان از علف هرز انرژی تولید کرد؟ پاسخ، روش کشت بی هوازی علف‌ها هست که باعث می‌شود آن‌ها تجزیه شده و گاز متان متصاعد شود. متان گازی بی رنگ و بدون بو است که قابل اشتعال در طبیعت است. نتیجتاً می‌توان از آن جهت روشنایی، پخت و پز، گرمایش، سوخت وسایل نقلیه و راه اندازی ژنراتورهای مولد الکتریسیته بهره برد.

فرآیند زیست گاز (تولید گاز از محصولات حیوانی و گیاهی موجود در محیط زیست) شامل سه مرحله است: هیدرولیز، پیدایش اسید (تخمیر) و پیدایش متان. انواع مختلفی از باکتری‌ها در این مراحل دخیل بوده و باعث می‌شوند علف تبدیل به انرژی شود.

تولید انرژی از علف‌های هرز در ایرلند
(تصویر معرفی کننده منابع سوخت زیستی)

علاوه بر علف‌های هرز، قارچ‌ها نیز می‌توانند تولید انرژی کنند. یک قارچ مخمر جدید باقیمانده گیاهان را به اتانول تبدیل می‌کند و بدین ترتیب روند جستجوی سوخت‌های زیستی نسل دوم را پیش می‌برد. بشر دلایل خوبی برای درک دقیق عملکرد این مخمر دارد. این به اصطلاح مخمر نان که نام علمی آن‌ها ساکارومایسس سرویسیا است، هنگام پخت نان خدمات ارزشمندی انجام می‌دهد. علاوه بر غذا، این قارچ منحصر به فرد در آینده نزدیک جهت برآورده ساختن یک نیاز اساسی سوم و مدرن مورد استفاده قرار خواهد گرفت: «راندن خودرو». الکل اتانول که توسط این قارچ تولید می‌شود، یک جایگزین دوستدار محیط زیست برای بنزین است. گروهی از محققان آمریکایی این تک سلولی را به میکروارگانیسمی مجهز کرده‌اند که به طور بسیار کارایی این سوخت را از کاه و دیگر بازمانده‌های گیاهی تولید می‌کند.

بدین ترتیب گام بزرگی در جهت پیشرفت روند جستجوی سوخت‌های زیستی نسل دوم برداشته می‌شود. این امر می‌تواند منتقدانی را که در حال حاضر با سوخت زیستی موجود کنونی مخالف هستند، آرام کند. زیرا سوخت کنونی که اغلب از ذرت، گندم یا دیگر غلات خوراکی تولید می‌شود، باعث افزایش قیمت مواد غذایی می‌شود. به علاوه انرژی حاصل از گیاهان به هیچ وجه بی تأثیر بر آب و هوا نیست.

  انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 302
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

ست کردی و آذری ۶.۸ و ۲.۴

ست کردی و آذری ۶.۸ و ۲.۴

 به نام خدا  ست جدید کردی و آذری ۶.۸(جمیل بایرامی) برای سیستم  عامل اندروید و ویندوز منتشر شد  پر ریتم و ساز ترین و پر قدرت ترین  ست موجود در این سبک  کیفیت تظمینی (برگشت وجه )در صورت نارضایتی دارای آکورد متغیر  مناسب برای مجالس و رقص های دسته ای  (برای ارگ ۲۰۲۰ تا ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت پرفروش‌ترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. رابرت گرین در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید حجم 11 مگا بایت پشتیبانی: 09380317800 ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

حجم فایل : 442.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 10 بنام خدا تاریخ ایران وجهان 2 اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار اوضاع اجتماعی:جمعیت ایران – 5 تا 6 میلیون نفر – 12- 40 درصد ایلات- 40 درصد روستانشینان- 20 درصد شهر نشین – شهر های مهم – گروه ها ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

کارت ویزیت تعویض روغن

کارت ویزیت تعویض روغن

طرح بسیار شیک، متفاوت و جذاب کارت ویزیت تعویض روغن و اتوسرویسفرمت PSD آماده چاپ ... ...

پاسخنامه کتاب Elementary Steps to Understanding

پاسخنامه کتاب Elementary Steps to Understanding

کتاب‌های Steps to Understanding یکی از مهمترین و پرکاربردترین منابعی است که از سال‌های دور توسط زبان‌آموزان برای تقویت مهارت خواندن، شنیداری و واژگان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این مجموعه شامل 4 سطح است که در یک کتاب قرار گرفته است.   تمامی درس‌های این مجموعه به صورت ... ...

سازهای خوداجرای کردی ترکی بسیار زیبا کاملل

با عرض سلام . این مجموعه یکی از بهترین مجموعه ها ساز های خود اجرا میباشد که بیش از 100 عدد ساز خود اجرا در داخل ان قرار گرفته است . دوستان این مجموعه ساز ها همه سبک ها توش هست نیاز به توضیح اضافه نیس. ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کشور لهستان در 46 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کشور لهستان در 46 اسلاید

لِهِستان یا لَهِستان (به لهستانی: Polska به فرانسه، Pologne) با نام رسمی جمهوری لهستان (به لهستانی: Rzeczpospolita Polska) کشوری است در مرکز اروپا، از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلوواکی، از جنوب شرقی با اوکراین، از شرق با بلاروس، از شمال شرقی با ... ...

دانلود اسلایدهای تدریس درس ساختار کامپیوتر دکتر موحدین دانشگاه شریف

دانلود اسلایدهای تدریس درس ساختار کامپیوتر دکتر موحدین دانشگاه شریف پسوند فایل ها: pdf پی دی اف، پاورپوینت ppt(x)   ...

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF Step-by-step instructions show how to use the Guide to Nursing Diagnoses and Guide to Planning Care sections to create a ... ...

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23)

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23)

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx آماده و قابل ارایه می باشد. این پاورپوینت آموزشی شامل : دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد دارای طراحی زیبا و کاربر پسند انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای ... ...

فارسی ششم

فارسی ششم

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب فارسی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز های شما را برای امتحان از کتاب در طول سال تامین کند. این آزمون ها به دو صورت word و pdf هستند تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ها اعمال نمایید. ... ...

دریافت فایل : فارسی ششم
مطالعات اجتماعی ششم

مطالعات اجتماعی ششم

در داخل این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز شما را برای امتحان در طول سال تامین کند. این امتحان ها به دو صورت word و pdf هستند تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ایجاد نمایید. ... ...

دریافت فایل : مطالعات اجتماعی ششم
دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt این بسته شامل: 1- خلاصه کامل کتاب 84 صفحه به صورت pdf 2- هدیه ویژه: فصل اول و دوم و سوم به صورت پاورپاینت فصل اول: روانشناسی رشد کوذک 55 صفحهفصل دوم: مبانی ریستی و محیطی 66 صفحهفص سوم: رشد پیش از تولد،تولد،و نوزاد، ... ...

ریاضی ششم ابتدایی

ریاضی ششم ابتدایی

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب ریاضی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز شما را به آزمون در طول سالتحصیلی تامین کند و قابل استفاده توسط معلمان و اولیا است. این آزمون ها به دو صورت word و pdf هستند تا در صورت تمایل بتوانید تغییرات دلخواه را در آن ... ...

دریافت فایل : ریاضی ششم ابتدایی
پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3))

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3))

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3)) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 18 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. این پاورپوینت آموزشی شامل : دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد دارای طراحی زیبا و کاربر پسند انتخاب رنگ مناسب بک گرند ... ...

Physics of the impossible

Physics of the impossible

Physics of the impossible A fascinating exploration of the science of the impossible—from death rays and force fields to invisibility cloaks—revealing to what extent such technologies might be achievable decades or millennia into the future. One hundred years ago, ... ...

دریافت فایل : Physics of the impossible
Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution The Balkans, in particular the turbulent ex-Yugoslav territory, have been among the most important world regions in Noam Chomsky’s political reflections and activism over the past couple of decades. Through his articles, public ... ...

علوم ششم ابتدایی

علوم ششم ابتدایی

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب علوم ششم ابتدایی قرار داده شده است تا بتواند نیازهای شما را برای آزمون از کتاب علوم در طول سالتحصیلی تامین نماید. این آزمون ها به دو صورت word و pdf قرار داده شده است تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن اعمال ... ...

دریافت فایل : علوم ششم ابتدایی
آموزش جی ین تای چی چوان سبک یانگ

آموزش جی ین تای چی چوان سبک یانگ

 آموزش فرم 42 گام جی ین تای چی چوان سبک یانگ ( شمشیر باریک )،که بصورت کامل برای علاقمندان به هنر تای چی تدارک دیده شده است.   _Chen Sitan_Yang_style_42_form_Tai_Chi_Sword_tutorial زبان اصلی نسخه دانلودی محصول   برای هنرجویانی که می خواهند در مسابقات ووشو شرکت ... ...

سوالات ریاضی همراه با پاسخ آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه

توضیحات: دانلودفایل PDF سوالات ریاضی همراه با پاسخ آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه تیرماه 401 سال تحصیلی: 1402 سوالات ریاضی کل کشور تعداد صفحات : 42 فایل باسایت  فورکیا ...

راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی

راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی 1و2 تالیف آتناسیوس پاپولیس  - یو اس پیلای برگردان نجمه رحیمی شاندیز به تعداد 248 صفحه pdf   معنی احتمال قضایای احتمال آزمایشات تکرار شده مفهوم متغیر تصادفی توابع متغیر تصادفی دو متغیر تصادفی دنباله ...

فایل لایه باز طرح هاسکی(فایل کورلی

فایل لایه باز طرح هاسکی(فایل کورلی

فایل وکتور لایه باز طرح هاسکی قابل ویرایش و تغییر سایز فرمت فایل : Cdr,Ai,Eps,Png,Pdf ... ...

زندگی خود را بیافرینید.pdf

زندگی خود را بیافرینید.pdf

زندگی خود را بیافرینید.pdf ... ...

دانلود فایل اکسل افزایش حقوق کارگری سال 1403

فایل اکسل افزایش حقوق کارگری در سال 1403 بر اساس اعلام وزارت کار به تفکیک حداقلی بگیر و سایر سطوح در این فایل اکسل فقط افزایش حقوق محاسبه شده است و بر اساس تغییر حقوق پایه قابل تغییر می باشد  بیمه و مالیات لحاظ نشده است ...

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي     روان‌شناسی فیزیولوژیک یکی از شاخه‌های روان‌شناسی است. علم روان‌شناسی همچون دیگر شاخه‌های معرفت ریشه در کنجکاوی‌ها و نیازمندی‌های آدمی دارد. روان‌شناسی فیزیولوژیک که امروزه به عنوان یکی از شاخه‌های روان‌شناسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • مجموعه ۷ پژوهش مرتبط با پدیده های انتقال – مهندسی مواد
  • مقاله مقدمه ای بر کامپوزیت های زمینه فلزی (MMC) – مهندسی مواد
  • پروژه ی نانو پوشش ها – مهندسی مواد
  • پروژه شیمی و نانو تکنولوژی – مهندسی شیمی
  • اندازه‌گیری ضریب نفوذ سوخت DMAZ در هوا و تعیین حداقل شعاع انبارداری آن
  • سورس برنامه گردشگری اندروید
  • پی ال سی(PLC)چیست؟
  • رانندگی با کت و شلوار Armani
  • پیکاپ جدید رنو، زیبا و خشن
  • پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۱۵ در ۱۲ کشور جهان
  • تایپ فوری
  • ترجمه تخصصی متون و مقالات

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "allscience.4kia.ir" می باشد.