تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

ارائه دهنده مطالب علمی در زمینه تمامی رشته های دانشگاهی بهمراه مطالب سرگرم کننده و مفید


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 362
  • بازدید دیروز : 486
  • بازدید کل : 1908767

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220

موتورسیکلت‌هایی با حجم پایین‌تر از 250 سی‌سی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزان‌تر و به صرفه‌تر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران در کشورمان برخوردارند.
 

وب سایت پدال: از آنجایی که موتورسیکلت‌هایی با حجم پایین‌تر از 250 سی‌سی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزان‌تر و به صرفه‌تر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران و دوست داران این وسیله نقلیه در کشورمان برخوردارند و همچنین به دلیل درخواست‌های متعددی که از سوی شما مخاطبان محترم مطرح شد، تصمیم گرفتیم تا از امروز موتورسیکت‌هایی با حجم‌های پایین‌تر از 250 سی‌سی را نیز در کنار مقالات 250 سی‌سی‌ها بررسی کنیم.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220




البته همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم تنها یکی از دلایل بررسی کمتر از 250 سی‌سی‌ها قیمت ارزانتر آنهاست و دلیل دیگر انجام این بررسی طیف خیلی گسترده‌تری است که موتورسیکلت‌هایی با این حجم انجین در بازار یافت می‌شوند؛ پس امکان دارد در این سری از مقالات به سراغ کمتر از 250 سی‌سی‌هایی برویم که از برخی موتورسیکلت‌هایی با حجم انجین بیشتر از خود نیز گران‌تر باشند.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


1- پولسار (پالس) 200ns:

کمپانی باجاج (Bajaj Auto) کشور هندوستان در سال 2012 (1389 شمسی) از محصول جدید خود با نام Pulsar 200NS رونمایی کرد محصولی که در طبقه بندی موتورسیکت‌های نیکد قرار گرفته (ns مخفف Naked sport است) و به ادعای سازندگان آن از انجین بومی شده KTM Duke 200 بهره می‌برد.

از آنجایی گروه صنعتی فارس نمایندگی رسمی باجاج را در ایران در اختیار داشته و محصولات این کمپانی شرقی را در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌نماید، به محض انتشار اخبار رونمایی و معرفی این محصول، خیلی‌ها بی صبرانه منتظر حضور آن در بازار ایران به واسطه این شرکت بودند؛ و حالا که چند صباحی از حضور این موتورسیکلت در بازار کشورمان گذشته است، ویژگی‌های آن را با هم بررسی می‌کنیم.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


انجین:

همانطور که گفتیم شرکت باجاج مدعی شده است که انجین این موتورسیکلت همان انجین موتورسیکلت KTM Duke 200 است ولی به شکل کاملا بومی شده.

البته خود من به شخصه اصلا چنین حرفی را قبول نداشته و ندارم و آن را فقط در حد یک شعار تبلیغاتی می‌بینم و نه بیشتر و به قول معروف ما ایرانی‌ها، باید بگوییم که "میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است” و این موتورسیکلت اصلا با KTM Duke 200 قابل مقایسه نیست و حتی در بحث انجین هم تفاوت‌های بزرگی دارند اما از آنجایی که در این مقاله قصد مقایسه این دو موتورسیکلت را نداریم، بیشتر از این با این ادعای شرکت سازنده کار نداریم و می‌گذاریم تا با این ادعای خود خوش باشند .

البته اگر منصفانه به این ماجرا نگاه کنیم تفاوت قیمتی که بین این دو موتورسیکلت وجود دارد خود به خود مقایسه آنها را به کاری عبس و بیهوده بدل می‌کند پس ما هم این موتورسیکلت و ویژگی‌هایش را مستقلا بررسی خواهیم کرد و بررسی Duke 200 را هم بعدا انجام خواهیم داد.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


Pulsar 200NS از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم 199.5 سی‌سی بهره می‌برد که خروجی حاصل از عملکرد آن قدرتی برابر با 17.5 کیلووات (23.7 اسب بخار) در 9.500 دور در دقیقه‌ای و و حداکثر گشتاور 18.3 نیوتون متر در 8.000 دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به همراه داشته است.

قدرتی که با توجه به وزن 145 کیلوگرمی این موتورسیکلت که البته وزنی نسبتا سنگین برای یک موتور سیکلت نیکد به شمار می‌رود، نتوانسته شتاب خیلی چشم گیری به همراه داشته باشد و شتاب صفر تا صد حدودا 9 ثانیه‌ای را برای 200ns به همراه داشته است (البته یکی دیگر از دلایل این شتاب پایین، استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور است).


حداکثر سرعت اسمی 200ns در مشخصات آن 136 کیلومتر بر ساعت قید شده است و شاید اگر به موتورسیکلت خود فشار بیاورید سرعتی تا چند کیلومتر بیشتر از این را هم تجربه کنید ولی این کار به ضرر انجین موتورسیکلت شما خواهد بود. حتی همین سرعت 136 کیلومتر بر ساعت هم کمی با فشار بر روی انجین همراه است پس اگر می‌خواهید موتورسیکلت شما مدت بیشتری عمر کند و همیشه هم سر حال باشد با مدارا با آن برخورد کنید.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220



چیزی که کمی در مورد انجین 200ns عجیب به نظر می‌رسد، استفاده از سه شمع در سیستم احتراق این موتورسیکلت است. همانطور که میدانید استفاده از انجین با شمع های دوگانه نسبت به انجین های تک شمع 18 درصد بازده احتراق را افزایش میدهند. حالا با تولید این انجین با وجود شمع های سه گانه بازده احتراق نسبت به انجین های دو شمع 27 درصد و نسبت به انجین های تک شمع 50 درصد افزایش داشته است.

اما اگر استفاده از این تکنولوژی سه شمع و جرقه زنی سه گانه یا همان DTS-i که مخفف شده اصطلاح Digital Triple Spark-ignition می‌باشد، تا این اندازه تفاوت ایجاد می‌کند پس چرا کمپانی های بزرگتر از این تکلونوژی در محصولاتشان استفاده نمی‌کنند؟ پاسخ خیلی ساده است: استفاده از سه شمع در سیستم احتراق علاوه بر مزایایی که دارد معایبی همچون افزایش دمای انجین، افزایش تقریبی مصرف سوخت و افزایش استهلاک را در پی خواهد داشت و این در حالی است که کمپانی‌های بزرگ‌تر به دلیل تکلونوژی و اسم و رسمی که دارند .

از سیستم‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنند و به دنبال استفاده از یک راه حل ارزان ولی بی کیفیت نخواهند رفت چرا که حتی اگر از تکلونوژی گران‌تری هم استفاده کنند می‌توانند به همان میزان محصولاتشان را گران‌تر بفروشند و نگرانی از بابت فروش محصولات ندارند، مسئله که همیشه کمپانی‌های کوچک‌تر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


سیستم سوخت رسانی: در حالی که کمپانی‌های بزرگ دنیا در حال ارتقای سطح سیستم سوخت رسانی انژکتور خود به جهت مصرف و آلایندگی کمتر و کارایی بیشتر هستند ما باید موتورسیکلتی را برسی کنیم که همچنان از سیستم منسوخ کاربراتور برای سوخت رسانی به انجین استفاده می‌کند و ادعای رقابت با KTM Duke 200 را دارد که از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک (EFI) ساخت کمپانی مطرح BOSCH بهره می‌برد.

قرار نبود این دو موتورسیکلت را با هم مقایسه کنیم ولی تا همین اندازه بدانید که شباهت آنان فقط در حد حجم انجین است، همین و بس. سرعت و شتاب پایین هم از جمله معایب مهم این نوع سیسیتم سوخت رسانی هسیند.

سیستم خنک کننده: در ابتدا چون در اطلاعات اولیه منتشر شده از سوی کمپای باجاج، سیستم خنک کننده انجین این موتورسیکلت Liquid cooled به معنای مایع خنک نوشته شده بود، خیلی از دوست داران موتورسیکلت در ایران منتظر حضور یک موتورسیکلت رادیات دار و آب خنک بودند غافل از آنکه هر مایع خنکی آب خنک نیست و 200ns از سیستم هوا – روغن خنک برای کاهش دمای انجین بهره می‌برد .

البته نمی‌توان این مورد را برای یک موتورسیکلت شهری به عنوان نقطه ضعف برشمرد و حتی بر عکس می‌تواند جزء نقاط قوت این موتورسیکلت باشد چرا که طبیعتا قرار نیست با این موتورسیکلت به مسافرت بروید و یا مسابقه بدهید، پس اگر محدودیت‌های موتوسیکلت خود را به خوبی بشناسید و رعایت کنید، قطعا این مورد تبدیل به یک نقطه ضعف نخواهد شد.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220

طراحی ظاهری:

در مورد طراحی ظاهر این موتورسیکلت می‌توانیم بگوییم که واقعا همه چیز به خوبی از آب در آمده و تیم طراحان به خوبی توانسته‌اند تا ظاهر یک موتورسیکلت نیکد را برای مخاطب تداعی کنند. هم ترکیب رنگ‌ها و هم خطوط و زوایای بکار رفته شده در طراحی بدنه و مخصوصا شکل چراغ جلو و زاویه قرار گیری آن نسبت به بدنه، همگی از دلایل جذابیت ظاهری این موتورسیکلت نزد نیکد دوستان است.

جالب توجه‌ترین نکته در طراحی 200ns را می‌توانیم طراحی اگزوز آن در زیر بدنه بدانیم به طوری که شما وقتی از کنار به موتورسیکلت نگاه می‌کنید اصلا اگزوز را نمی‌بینید و این امر به 200ns زیبایی دوچندانی بخشیده است. و در آخر از طراحی و نحوه قرارگیری ترک نشین و همچنین چراغ عقب LED وزیبای این موتورسیکلت هم نمی‌توان غافل شد. نکته دیگری که در مورد شکل ظاهری 200ns وجود دارد شباهت زیاد آن به pulsar 135ls است.

و البته همه این‌ها وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید طرح اصلی این موتورسیکلت زاییده‌ی افکار طراح آلمانی و معروف شرکت خودروسازی BMW ادگار هاینریش (Edgar Heinrich) است.

در رتبه بندی، محبوب‌ترین رنگ این موتورسیکلت را می‌توان رنگ مشکی دانست و بعد از آن به ترتیب رنگ‌های زرد و قرمز قرار می‌گیرند.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


مهمترین نقاط قوت :200ns

  • مقرون به صرفه بودن.
  • استفاده از کمک فنر گازی.
  • طراحی جذاب.
  • گیربکس 6 دنده.


مهمترین نقاط ضعف 200ns:

  • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
  • شتاب پایین در سرعت بالا.
  • وزن زیاد.

 

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220




سایر مشخصات Pulsar 200NS :

نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه

حداکثر توان : 17.5 کیلووات (23.7 اسب بخار) در 9.500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 18.3 نیوتون متر در 8.000 دور در دقیقه

سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک

جعبه دنده : 6 دنده

گنجایش مخزن سوخت : 12 لیتر

ترمز جلو: تک دیسک 280 میلیمتری

ترمز عقب: تک دیسک 230 میلیمتری

تایر جلو : 100/80-17

تایر عقب : 130/70-17

قیمت: در حال حاضر Pulsar 200NS با قیمتی در حدود 9 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


2- پولسار 220:

یکی دیگر از محصولات کمپانی باجاج هندوستان که نزد موتورسیکلت دوستان در ایران شناخته شده است و خیلی قبل‌تر از 200ns وارد بازار ایران شد پولسار 220 نام دارد. در سال 2009 این کمپانی برای اولین بار اقدام به تولید یک موتورسیکلت با حجم انجین بیش‌تر از 200 سی‌سی نمود، مسئولان باجاج در آن زمان دلیل تولید این موتورسیکلت را قدیمی شدن پولسار200 اعلام کردند و تصریح کردند که بعد از تولید انبوه این موتورسیکلت، پولسار200 را کاملا از خط تولید خارج می‌کنند؛ وعده که با گذشت زمان رنگ حقیقت به خود گرفت و دیگر شاهد تولید پولسار200 نیستیم.


بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


Pulsar 220 در فروردین ماه سال 1389 برای اولین در ایران عرضه شد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان رو به رو شد و هنوز هم که هنوزه طرف داران خاص خود را دارد و خیلی‌ها علی‌رغم قدیمی‌تر بودن، آن را به 200ns ترجیح می‌دهند که البته نمی‌توان تاثیر قیمت را در این نگرش بی دلیل دانست و از طرفی عموما موتورسیکلت دوستان ترجیح می‌دهند تا با هزینه کمتر موتورسیکلتی با حجم انجین بالاتر سوار شوند اما نباید فراموش کرد که همه چیزه یک موتورسیکلت، حجم انجین آن نیست.

اگر قرار باشد که بدون ارتقای تکلونوژی فقط به دنبال افزایش حجم انجین باشیم، تنها با مصرف بیشتر، آلودگی بیشتر و ناکار آمادی رو به رو خواهیم شد همانگونه که موتورسیکلت‌‌هایی با حجم انجین کمتر که در این سال‌ها تولید می‌شوند توانایی رقابت با انجین‌هایی با حجم چند برابری خود را که در دهه‌های قبل تولید می‌شدند را دارند و سرانجام این رقابت نیز برتری با اختلاف فاحش در تمامی زمینه‌ها، از آن موتورسیکلت‌های امروزی است.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


انجین:

همانطورکه گفتیم بیشترین حجم انجین تولید شده در کمپانی باجاج را اولین بار بر روی موتورسیکلت پولسار220 شاهد بودیم که البته بعدا از آن هم فقط برای موتورسیکلت اونجر220 این اتفاق تکرار شد. حجم انجین این موتورسیکلت دقیقا 220 سی‌سی بوده و قدرت تولید شده توسط آن نیز برابر با 15.7 کیلووات (21.4 اسب بخار) در 8.500 دور در دقیقه‌ و حداکثر گشتاور 19.12 نیوتون متر در 7.000 دور در دقیقه است.

توان 21.4 اسب بخار برای موتورسیکلتی با وزن 150 کیلوگرم چیزی جز شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه را در پی نداشته است، شتابی که می‌توانیم آن را فاجعه بدانیم و طبیعی است که با این وضعیت، کارخانه سازنده حداکثر سرعت اسمی 130 کیلومتر بر ساعت را در مشخصات آن ذکر کرده باشد. پس اگر سرعت و شتاب برای شما مهم است توصیه می‌کنیم که اصلا به این گزینه فکر هم نکنید.

نکته دیگری هم که در مورد انجین این این موتورسیکلت وجود دارد، استفاده از دو شمع در سیستم احتراق است (تفاوت کارایی در قسمت بالای همین مطلب و در قسمت انجین 220ns توضیح داده شد).

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


سیستم سوخت رسانی: پولسار220 هم به مانند 200ns از سیستم سوخت رسانی کاربراتور استفاده می‌کند، از آنجایی در مطالب فوق در مورد این سیستم صحبت کردیم، دیگر مضررات و معایب این سیستم سوخت رسانی را تکرار نمی‌کنیم.

سیستم خنک کننده: این موتورسیکلت هم به مانند 200ns از سیستم خنک کنندگی هوا – روغن خنک بهره می‌برد (البته با کمی تفاوت و عملکرد ضعیف‌تر) که می‌توانیم با توجه به مصرف شهری آن، این سیسیتم را جزء مزیت‌های این موتورسیکلت بدانیم.

عملکرد سیستم کاهش دمای انجین در پولسار220 دقیقا به این شکل است که ابتدا با جریان عبوری هوا، انجین خنک می‌شود وسپس با بالاتر رفتن دمای انجین، روغن نیز به چرخه کاهش دمای انجین وارد می‌شود.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


طراحی ظاهری:

ار آنجایی که این موتورسیکلت در طبقه بندی استریت فایتر (Street Fighter) قرار می‌گیرد باید بگوییم که در غیاث با هم ردیفانش، طراحی ظاهری کاملا تاسف بار و ناهمگون به نظر می‌رسد و بیشتر این ناهماهنگی نیز مربوط به اندازه و فرم قسمت سر (Head) موتورسیکلت و نحوه اتصال آن به بدنه است.

اگر چراغ جلوی پولسار220 را مستقل از بدنه بررسی کنیم می‌توانیم بگوییم که این موتورسیکلت از یک چراغ زیبا بهره می‌برد و علاوه بر این زیبایی این چراغ‌ از جنس چراغ‌های منشوری (پریزماتیک) طراحی شده است تا علاوه بر مصرف انرژی کمتر شاهد روشنایی قابل توجهی باشیم.

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


از لحاظ محبوبیت در رنگ بندی‌های مختلف این موتورسیکلت هم ابتدا رنگ مشکی از محبوبیت بیشتری نزد خریداران برخوردار است و بعد از آن هم به ترتیب رنگ‌های قرمز و آبی قرار دارند.

مهمترین نقاط قوت پولسار220 :

  • مقرون به صرفه بودن.
  • استفاده از کمک فنر گازی.


مهمترین نقاط ضعف پولسار220 :

  • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
  • شتاب و سرعت پایین.
  • وزن زیاد.
  • طراحی غیر جذاب.

 

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و220


سایر مشخصات پولسار220 :

نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه.

حداکثر توان : 15.7 کیلووات (21.4 اسب بخار) در 8.500 دور در دقیقه‌.

حداکثر گشتاور: 19.12 نیوتون متر در 7.000 دور در دقیقه.

سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک.

جعبه دنده : 5 دنده.

گنجایش مخزن سوخت : 15 لیتر.

تعلیق جلو: دوشاخ تلسکوپی.

تعلیق عقب: دو کمک فنر گازی.

ترمز جلو: تک دیسک 260 میلیمتری .

ترمز عقب: تک دیسک 230 میلیمتری

تایر جلو : 90/90-17

تایر عقب : 120/80-17

قیمت: در حال حاضر Pulsar 220 با قیمتی در حدود 7 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 2333
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش   فایل 8 هزار تستی با 2177 صفحه و 153 مگابایت حجم   ... ...

پاسخنامه کتاب Introductory Steps to Understanding

پاسخنامه کتاب Introductory Steps to Understanding

کتاب‌های Steps to Understanding یکی از مهمترین و پرکاربردترین منابعی است که از سال‌های دور توسط زبان‌آموزان برای تقویت مهارت خواندن، شنیداری و واژگان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این مجموعه شامل 4 سطح است که در یک کتاب قرار گرفته است.   تمامی درس‌های این مجموعه به صورت ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال می‌رسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهش‌های معاصر چیزهای بسیار تعجب‌آوری را می‌گویند، حقایق شگفت‌آور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی ‌انجام ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

نگاه اجمالی الکترو مغناطیس یکی از شاخه‌های فیزیک است که مباحث مربوط به بارهای الکتریکی ساکن و متحرک ، میدانهای الکتریکی و مغناطیسی را مورد بحث قرار می‌دهد. اما در این بحث بیشتر مفاهیم فیزیکی و توصیف کیفی این پدیده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. و تا حد امکان از توصیف کمی این ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

بسته آموزشی ماساژ کاریز خانواده

بسته آموزشی ماساژ کاریز خانواده

ماساژ اعضای خانواده آغاز راه سلامت ماندگار به دوره مجازی ماساژ کاریز خانواده یک دوره آموزشی مجازی که برای تقویت روابط شما و ارتقای سلامت کلی در خانواده شما طراحی شده است، خوش آمدید. در این سفر متحول کننده، همزمان با یادگیری تکنیک ... ...

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی"    این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد.   ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که از ارز دیجیتال و فارکس نشنیده باشد و قطعا این یک فرصت استثنایی برای ما ایرانیان است که بتوانیم درامد دلاری داشته باشیم . ولی اگر با اصول کار و تحلیل ها آشنا نباشیم ممکن است سرمایه ما از دست برود. ولی با پدیدار شدن هوش مصنوعی دیگه نیازی به یاد ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

  کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره (مصاحبه بالینی) اثر عبدالله شفیع آبادی کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره ( مصاحبه بالینی ) نوشته دکتر عبداله شفیع آبادی به آموزش مشاوران و روان درمانگران پرداخته و 44 فن مشاوره و روان درمانی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت مشکل در دریافت به ... ...

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

پاورپوینت پدافند غیرعامل درس 10 آمادگی دفاعی نهم

پاورپوینت پدافند غیرعامل درس 10 آمادگی دفاعی نهم

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت پدافند غیرعامل درس 10 آمادگی دفاعی پایه نهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 27   همراه با پاسخ فعالیت ها     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   بکارگریی تم های متنوع، ... ...

دانلود کتاب صوتی روح تسخیر ناپذیر(سفر به ماورای وجود) مایکل سینگر

دانلود کتاب صوتی روح تسخیر ناپذیر(سفر به ماورای وجود) مایکل سینگر

درباره کتابخلاصه کتاب روح تسخیر ناپذیر از مایکل سینگر برای اون‌دسته از افرادی نوشته شده که تحت‌تاثیر مشکلات روزمره‌ی زندگی هستن؛ برای اون‌هایی که به‌دنبال راهی برای رهایی از زنجیرهای فکری و احساسی می‌گردن و می‌خوان از زندگی در لحظه‌های حال لذت ببرن.این کتاب نگاه خاصی به ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • مجموعه ۷ پژوهش مرتبط با پدیده های انتقال – مهندسی مواد
  • مقاله مقدمه ای بر کامپوزیت های زمینه فلزی (MMC) – مهندسی مواد
  • پروژه ی نانو پوشش ها – مهندسی مواد
  • پروژه شیمی و نانو تکنولوژی – مهندسی شیمی
  • اندازه‌گیری ضریب نفوذ سوخت DMAZ در هوا و تعیین حداقل شعاع انبارداری آن
  • سورس برنامه گردشگری اندروید
  • پی ال سی(PLC)چیست؟
  • رانندگی با کت و شلوار Armani
  • پیکاپ جدید رنو، زیبا و خشن
  • پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۱۵ در ۱۲ کشور جهان
  • تایپ فوری
  • ترجمه تخصصی متون و مقالات

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "allscience.4kia.ir" می باشد.